Big Girl, You are beautiful!

Ooooh!
Jag var på MIKA konserten på Berns igår! Det var så sjuukt bra! Jag och min syster hade fixat och donat med oss själva hela dagen. Vi var så heta att det rykte om oss! haha
När vi kom fram till Berns var det inte helt fullt än så vi gick till baren och sen spanade vi efter något bra ställe att se ifrån. Vi är ju båda inte så långa. Men tillslut så hittade vi en liten trapp längs med väggen som vi såg helt perfekt ifrån! Bakom min syster så stod nån gammal finsk gubbe. Och det vara bara en fråga om tid innan han skulle börja stöta på henne. Det värsta var ju att han var där MED SIN DOTTER och stod och stötte på någon i hennes ålder?! Framför mig (på den här extremt lilla trappen) stod två Big Girls. Och jag såg verkligen ingenting.
Jag och min syster försökte spana lite men alla killar som var där var antingen gay, med sin flickvän eller riktiga kufar. Så det var inte lönt.
Först spelade ett förband som lät precis som The Police.
Sen kom MIKA och hela Berns började gunga! Det var helt sjukt. Jag tror senast jag såg så mycket folk skrika för en artist var på nån Backstreet Boys konsert när jag var 12. Efter att han hade kört "Big Girl" låten så gick de två framför mig ner och ställde sig. Då passade jag och syrran på att ta de platserna och sen var det party för hela slanten!!
Den enda känslan jag kan beskriva med är LYCKA. För man kände sig så glad av att stå där och sjunga med och dansa (fortfarande på den extremt lilla trappen) och en känsla av frihet att bara infinna sig i stunden och glömma allt som var utanför för en liten stund...

Sen drog vi till Scandic Park där min syster ska börja jobba om en vecka och hälsade på Snygg-James i baren. Är det nåt kriterium för att bli bartender att man ska se bra ut? För det är sällan man ser en riktigt ful en....

Sen var det ett äventyr att försöka ta sig hem, eftersom det inte går några pendeltåg från centralen.
Vi tog röda till mariatorget och gick till södra station. Min syster höll på att dö för hennes fötter gjorde så ont. Själv var man ju smart och hade sneakers iställer för klackar.
När vi kommer fram till södrastation så står det att nästa tåg ska gå 05.25! WTF tänkte vi. Det SKA ju gå ett 00.25. Då får vi reda på att om vi åker till Älvsjö så kan vi ta tåget mot Västerhaninge därifrån. Så vi fick springa som galningar för att hinna med Södertälje tåget till Älvsjö och sen gå på vårt tåg där. Så onödigt. De kunde ju lika gärna kört det från söder.

Sen kom vi hem och däckade efter allt dansande.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0