I'm gonna party til' I'm purple!

Jag och Sanna drar till Götlabörg och partar!
Vi sitter på X2000 i tre timmar med en tant snett framför oss som skickar onda blickar. Hon tycker tydligen att vi är för högljudda eftersom vi pratar som normala människor medan hon sitter där prydligt, med händerna knutna i knät och en pinne uppkörd i röven.

Vi kommer fram till hotellet som ligger precis vid centralstationen. Men det tar ett tag att hitta för oss... Och vi blir nästan påkörda av diverse spårvagnar... Vi byter om, eftersom det är sjuukt varmt ute! Sen drar vi ut på stan och shoppar lite.
Jag hittar en klänning att ha senare på kvällen när vi ska hälsa på Salem al Fakir and the boys på Trädgår'n.
Vi drar tillbaka när vi märker att det gör nåt fruktansvärt ont i fötterna. Hur lyckas man alltid ta med sig FEL skor när man reser bort??

Vi 18 tiden letar vi upp en grekisk restaurang som jag inte kommer ihåg vart den ligger nu. Vi gick omkring som galningar och frågade folk och kände oss som dumma turister, eller ja, dumma 08:or. Vi fick fråga en tant var Avenyn var. Hon tittade på oss som om vi var idioter och pekade rakt fram: "Det är den gatan där framme där alla folk går..."
Sen äter vi tills vi spricker och börjar vagga oss mot trädgården. Sanna blir nästan påkörd av en bil haha

Vi kommer fram i ganska god tid och går in. Stället är stort och de har galler framme vid scenen och hela köret! Folk hade tilloch med satt sig längst fram, äkta pojkbandskänsla här. Vi ställer oss i trappen som leder till en balkong.
Det är fullpackat nere på golvet! Så kommer bandet ut och sätter igång. Och det är en sån magisk stämning!
Helt sjukt när man såg ner på publikhavet och alla klappade i takt!
De körde en ny låt som Salem spelade gitarr på.
Och just det. Grabben har skaffat mustach.
Gunnar berättar världens längsta genom tiderna presentation om ljudteknikern Internal Dread. En rundtripp från Kina till Indien. Med diverse stopp på massa ställen och mm. Jag kommer inte ihåg!
Efter spelningen så stannar vi kvar för att tacka de trevliga pojkarna. Jag hittar Gunnar och Nisse. Sen när grabben kommer ut så får han stå och skriva autografer i en timme!
Killen som säljer affischer försöker lura på mig kompispris. Jag säger att om han ritar dit mustachen så ska jag tänka på det.

Sen stänger de och vi blir tvugna att gå ut. Då hittar jag grabbarna utanför backstage ingången igen.
Hälsar på Salem som sen springer han in på toa eller nåt.
Sanna och jag drar till avenyn.
Vi går omkring ett tag. Vi visste inte riktigt vart vi ville gå. Man vill ju inte betala inträde till nåt ställe och råka hamna på nån pensionärsfest. Vi sätter oss på 7Eleven och käkar. Sen när vi börjar ge upp för kvällen och röra oss mot hotellet så ringer jag Gunnar. Då är de rakt över gatan på Deep. Så vi drar dit.
Ser grabben och hälsar igen och så springer han på toa igen. Det här är typ det mesta jag ser av honom på den kvällen.
Ett sjuukt bra funkband spelar! Står och snackar lite. Några jobbiga tjejer tränger sig emellan när jag sitter bredvid grabben i baren. Så att de kan ragga.

Under hela kvällen så är det en gubbe som skickar riktigt snuskiga blickar från andra sidan baren. Efter ett tag så står jag inte ut (!) så jag rymmer ut till Salem och grabbarna på balkongen och ber honom rädda mig från snusket. Gunnar tycker att jag ska köra på.... eh.. nej.
Jag hinner knappt säga en mening innan grabben försvinner in igen. Vi träffar Jonathan som är dj och lever på csn och pluggar filmvetenskap. (Hur fan kommer jag ihåg det här??) Skön snubbe med dreads.

När klockan börjar bli 02:00 så säger sanna att hon vill dra tillbaka till hotellet och att jag kan komma senare.
Jag stannar kvar och dansar lite med the grabs. Nu är den ena av de jobbiga tjejerna själv för hennes kompis har dragit med sin kille så hon börjar försöka hänga med mig och vill gå ut och röka. Ok fine. Men jag tänker inte bli din penpal eller nåt.
Efter nån minut så står jag inte ut med henne (för hon kan bara prata om hur mycket hon vill ha Nisse) så jag rör mig lite längre bort mot ett hörn. Hon verkar fatta vinken... eller så är hon så full att hon inte fattar nåt. Men hon drar in med nån snubbe. Då kommer Gunnar och Nisse till min undsättning.

Nisse försöker förklara att de bor på ett hotell på en höjd där det finns en park med vagnar som går på räls i luften... eh Liseberg kanske, hahaha.....

Sen när vi går in för att se bandet spela ett andra set så kommer Sanna tillbaka helt plötsligt! Hon säger att hon inte hittar tillbaka till hotellet. Så jag tackar grabbarna för kvällen och går tillbaka till hotellet med Sanna.

Nästa dag orkar vi inte göra nånting. Vi försöker gå ut på stan... men vi är så fruktansvärt trötta och våra fötter är helt omplåstrade och gör ändå ont så vi hängde på hotellet.
På kvällen så kämpade vi oss ut till en thairestaurang och senare så tittade vi på Hundtricket och jag hade mitt egna lilla party (haderajraj) och Sanna hade en date med en påse Reisen.

Nu får det vara nog....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0