Too much!

Jag kollapsar snart av nervositet!
Och det är inte bara EN sak jag har att vara nervös inför, utan TRE!
Först och främst så har jag TVÅ sökningar på RML (Rockmusikerlinjen) på Fryshuset, på onsdag. Bara det är nog för att vilken normal människa som helst skulle skaka helt okontrollerat i flera timmar!
Och så ringer det en kille idag som ska spela min sökningslåt och säger att skivan jag skickade in med låten inte fungerade!! Jag fick lite lätt panik...
Sen så skulle jag skicka låten till hans mail.... och då skickade jag till fel adress! Så nu ringde han och sa att den inte kommit fram och hans rätta adress... så nu ska det väl vara fixat... hoppas jag....

Jag känner bara att jag inte haft tid att öva överhuvudtaget. Jag har börjat jobba 30 tim i veckan och jag slutar alltid sent och börjar tidigt, vilket gör att det känns som om jag inte sovit sedan urminnes tider.... Jag har ett riktigt cp schema! Gah!

Jag kommer hem vid kl 20, kollar min myspace, pratar lite med mamma (klagar på vilka idioter vi jobbar med och vilka idiotiska kunder vi har), äter lite och sen går jag och lägger mig och går upp vid 06.30...
Jag hinner aldrig öva när jag kommer hem så sent och jag kan ju inte börja bröla sångövningar kl 6 på morgonen! Inte ens Bolibompa är vakna då ju!
Och teoriprovet kan vi ju lika gärna glömma! Det är ju kört!
Men varför i hela korsningens namn ska man behöva göra det när man aldrig använder det ändå!? Man plankar ju alltid låtar genom att lyssna.... inte noter...
Sen ska man ju säkert spela piano med bandet, bara så där helt plötsligt.... Tur att det är piano... kan ju lite i alla fall... Men inte alls nog för att kunna avgöra vilka ackord som jag ska spela till bandets melodi... Sjuuka prov alltså.. Onödigt... Det är ju ändå musikerna som spelar musiken.. inte jag...Men dom vill väl se vilka som kan lite av allt....

Den tredje grejen att vara nervös inför är ju gitarrlektionen på onsdag..
Min första... på lääääänge... Jag har ju glömt bort allt...
Jag tror inte att han vet att jag verkligen kan NADA!
Tänk om han tror att jag har värsta skillsen! Att jag kan sola och allt...!
Hjälp! Jag kommer göra bort mig totalt...
Jag glömde nyss hur man tar ett D.... Men jag VILL lära mig!
Så han får banne mig stå ut med min sträng-inkompetens några gånger tills jag övat upp mig!

Allt det här är på SAMMA DAG!

Beam me up Scotty.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0