Modell för en dag

I torsdags, alltså den 3/1 var jag "Modell för en dag". Det var min vän Aino som hade varit det förra året och som fick skriva upp massa kompisar som också fick göra det gratis.

Jag kommer dit med två ombyten (som de sa att man skulle ta med sig). De hade en sminkös men håret fick jag fixa själv. Jag får sätta mig ner och vänta för det är fler folk som ska göra samma grej. Det såg ut som en frisersalong nästan. Det var liksom väntrum och sminkavdelning i samma rum. Folk springer in och ut ur "omklädningsrummet", som typ var ett litet bås med ett skynke, samt in och ut ur fotostudion.

Medan jag väntar så kommer det in en kvinna i 35-40 års åldern med som ser väldigt stressad ut. Hon har på sig typ en flice-tröja och täckbrallor. Hon frågar tjejen som tar hand om alla, L, om var hon kan hitta kläderna som hon ska ha. L förklarar att hon skulle ha med sig kläder själv. Och då blir den här tanten tokig. Hon börjar skälla ut L och säger att hon minsann inte fick reda på det och att hon trodde att allt skulle vara färdigt när hon kom. Hon hade inte heller fått reda på att hon skulle fixa håret. Tanten tror att hon Tyra Banks eller nåt. Efter ett tags utskällning så säger tanten att det är tur att hon var på shoppingrunda innan så att hon har kläder med sig i allafall! Jeez..

Jag blir sminkad, i en "naturlig look". Vilket innebar att det ändå såg ut som om jag inte hade nåt smink. Så när jag var klar och skulle byta om så sprang jag in på toaletten och lade till en massa. Sen bankar det på toalettdörren. Jag har knappt varit inne i fem minuter! Jag ignorerar. Låst = Occupado!
Det baknas igen, samt dras i handtaget. Jag blir sur. Gör klart och går ut. Då är det tanten a.k.a Miss "supermodel senior" som hade bråttom. Ger en ful blick och går och sätter mig och väntar på att gå in i studion.

När Tant - bråttom till toaletten för min blåsa håller inte lika länge nuförtiden- skulle sminkas
så hade hon ETT TUSEN åsikter. Mer sånt, mindre sånt. Det fattades bara att hon skulle be om botox. Sen vill hon att sminktjejen ska fixa hennes hår. Men eftersom det inte är hennes jobb så säger hon bara att hon kan ju ta lite hårspray och lite glans spray så blir det fint. Måste erkänna att drygot hade fint långt hår ändå.

Alla som använt glansspray vet att om man använder bara lite för mycket så blir håret fett istället för bara glansigt. Alltså kladdigt och bara riktigt äckligt.
Tanten sprayar lite och det blir fint. Där räcker det ju. Men hon är ju såklart inte nöjd. Hon trodde väl att sprayen skulle funka som SoulGlow. (Se filmen "En Prins i New York" med Eddie Murphy innan du fortsätter läsa.) Att alla skulle bli bländade av hennes hår och skrika "My eyes! My eyes!"
Hon påbörjade operation fatty-hair. Sprayade som en tok. Usch. Ni kan ju tänka er hur det såg ut....

Nu var det min tur att fotas. Hon hade nån konstig fetish med att jag skulle hålla händerna bakom nacken och peka armbågarna framåt. (Testa, du kommer fatta hur idiotiskt det ser ut.) Jag såg ut som om jag var med på COPS och polisen just skrikit "Put your hands behind your head, biatch!".
Men ja, jag fick väl ta över och styra lite eftersom hon inte verkade ha nåra balls att göra det själv.
I slutändan hade jag ändå en väldigt rolig dag...

Här är några av bilderna:



Kommentarer
Postat av: n

Hon hade nån konstig fetish med att jag skulle hålla händerna bakom nacken och peka armbågarna framåt. (Testa, du kommer fatta hur idiotiskt det ser ut.) Jag såg ut som om jag var med på COPS och polisen just skrikit "Put your hands behind your head, biatch!".

hahahahahahahahhahahahhahhahahahahaahha... Jag provade göra denna pose..och kände mig som en rabiat tjur

2008-01-09 @ 21:14:05
URL: http://nooni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0