Förnedrings TV

Jag skattar mig lycklig över att jag just nu inte har någon TV. Det känns som att varenda program som går på primetime tid är förknippat med att någon i någon form ska bli förnedrad på bästa sätt. Allt från Ballar av stål till Robinson innebär tortyr för den som är med samt den som tittar. Jag förstår inte varför stora TV bolag som SVT (Grillad) och TV4 (Hjälp! Jag är med i en Japansk TV show/ Robinson) bestämmer sig för att visa denna skit.
Jag såg på Debatt just (svt.se) där programcheferna för både TV4 och SVT försvarade sina kanaler genom att påstå att deras program är av bästa kvalité och precis det som tittarna vill se. Men är det verkligen det? De argumenterade att om man anser att programmen är skit, så tycker man automatiskt att folket som tittar på det är korkade och dumma. Men jag tycker snarare att det är TV kanalerna som fördummar folket genom att sända dessa program.
Sedan hävdade SVT's programchef att SVT uppfattas som präktiga och tråkiga av unga tittare så därför ville de också vara med i leken om tittarsiffrorna. Men vad är det för fel med att SVT som publicservice kanal håller sig utanför denna lergrop av slapstick-TV och visar program som ger oss någonting mer, istället för program som raderar folks hjärnceller en efter en? De borde vara stolta över att kanalen inte går med strömmen. De har ju ändå makten att kunna göra fantastisk TV som får en att tänka om och lära sig nytt. Nu får ni se Anna Book mfl. bli hånad och förnedrad av usla "komiker".

Tack för att ni betalar er TV- avgift!




"Har du brytit dig in hos din mormor och rånat henne på smycken iklädd en gimpsuit, skrämt henne så att hon fick en hjärtattck, åkt hem till din syster och legat med din systers pojkvän medan hon var i duschen?"

"Ja."

APPLÅDER!

Fantastisk underhållning av bästa kvalité.

Kommentarer
Postat av: Sasha

haha, underbart! APPLÅDER!

2009-08-20 @ 08:55:50
URL: http://psilocybin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0