Tantogården brann och H&M's inredning


Ja man kan ju undra vem det var som tuttade på Tantogården igårkväll... Med tanke på att kommunen velat riva stället och med den där grannen som klagat i flera år. Den ENDA grannen som har klagat för övrigt. Det är klart att den var anlagd! 
Tantogården är ett landmärke som betyder mycket för musikerna och skolorna som har fått chansen att spela där. Jag tycker att det är helt fruktansvärt att man som kommun som borde främja kulturliv, istället bara har stora dollartecken i ögonen och vill därför bygga bostäder, just exakt DÄR. Fy fan.

"Tantogården har sedan 60-talet fungerat som en musik och teaterscen för ungdomar, oetablerade, etablerade musiker, skådespelare, artister, ja för alla som vill visa upp och utöva sitt kulturella intresse och yrke. Det finns knappt en svensk artist som inte passerat revy på Tantogården. Scener som denna blir färre och färre och nu vill man ta bort även Tantogården.

För att göra det enkelt för kommunen att få bort Tantogården har man sagt upp arrende avtalet. Vi på Tantogården har försökt under månader att skriva nytt arrendeavtal med kommunen. Man vill ju nämligen inte tro att Stockholms Stad vill lägga ner och förgöra ett kulturarv som är så viktigt för stockholm och sveriges kulturliv. De har febrilt letat efter fel och andledningar till att inte förlänga avtalet. De har skyllt på bullerstörningar, något som visar sig inte vara något problem enl. miljöförvaltningen. De skyller på att det finns så många klagomål skrivna om Tantogården. Det visar sig att det finns ETT klagomål skickat till stadsdelsförvaltningen och detta är gjort av Tantogårdens enda antagonist Christer Hederström alias Eskil Andersson, en granne tvärs över gatan som har det som sin livsuppgift, förmodligen på uppdrag av någon instans att förgöra Tantogården."  - Text från gruppen "Upp till kamp, låt dem inte riva Tantogården" på Facebook.


För att totalt byta ämne till något lyckligt: Jag älskar H&M's inredning! Samt det bästa! Att man kan beställa hem allting! Woho! Jag längtar så mycket till flytten!
Jag har lagt hur många grejer som helt i önskelistan på hemsidan, Nu väntar jag bara på att få nycklarna till lägenheten så att jag kan klicka på "Lägg till i shoppingbagen" och sedan bekräfta beställingen!

Hittade några riktigt snygga kuddfodral i denim!
(Klicka på bilderna för att se en förstoring)

   


Med matchande bordstabletter och servetter i denim!
(Klicka på bilderna för att se en förstoring)




JA, jag har blivit skadad av mitt jobb... Jag skyller allt på A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0