Hur kan en dag som börjat så bra, sluta så dåligt?

Jag hade sökning till RML idag. 
Först gjorde jag teoriprovet kl 8.30 som gick sådär... 
Sen sade de att jag skulle få vänta ganska länge innan jag skulle göra Sångprovet. Men direkt när klockan blev 9.30 så blev de min tur. 
Jag satt i mina egna tankar och lyssnade igenom låten när de ropade upp mig. Så då blev jag jättestressad och JÄTTEnervös... 
Den sökningen gick INTE bra... Jag sjöng verkligen inte bra och när jag kom på det så sjöng jag bara ännu sämre... Så jag gick därifrån totalt miserabel och försökte be till gudarna att de skulle ge mig en till chans och låta mig gå vidare till imorgon... 
Rektorn satt i upphållsrummet och sa att det är ju nästan som att hoppa bungyjump att göra en sökning...
"Ja", sa jag. "Som att hoppa och halvägs ner märka att linan går av..."

Sen hade jag Högskoleförberedandes sökning (på sång också). Den gick väldigt mycket bättre eftersom då hade jag ju fått värma upp genom att vara SKITDÅLIG... Tillochmed bandet sa att det lät bra den gången....

Så jag gick därifrån jättenöjd. Åkte hem käkade "frukost" och hämtade min gitarr. 
Sen åkte jag in til St:Eriksplan för min gitarrlektion med Gunnar. Vi satt och spelade i deras replokal. Jättetrångt, eftersom de precis kommit hem från Kina så det låg massa stora lådor där inne. 
Jag satt på en stärkare. Efter ett tag började skruvarna och knapparna skära in i rumpan på mig....
Men det gick jättebra! Det var kul! Lärde mig lite bluesriff...lite kompgrejer...barréackord.... Bara som start.
Jag måste bara säga att jag beundrar mannens tålamod! Jag kände mig lite trög ibland...

Sen kom jag hem vid 15 tiden och började öva på grejerna. Men jag var så himla trött så jag somnade och vaknade inte förrän för en stund sen. 
Jag kom på att man skulle ju ringa rektorn för att få reda på ifall man hade gått vidare till imorgon på sånglinjen. 

Jag ringde......och bungylinan gick av......

"I" hade kanske rätt... Jag är nog inte bra nog för det här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0