Historiska förändringar

Jag är numera för först gången i mitt liv, FAST ANSTÄLLD! Jag har alltså jobbat i snart 6 år. Det går alltså att bli det i dessa tider. Jag trodde faktiskt inte att det skulle gå vägen. 
Jag försöker ta reda på hur det känns. Men jag har inte riktigt kommit fram till något. Vi har haft det lite svårt på jobbet. Mycket förändringar på kort tid. Ny chef, som nu ska sluta (!), förändringar i schemat, timmar och ansvarsområden, samt att många känner att vår butik är ignorerad och bortglömd av ledningen. Många har slutat och ska/funderar på att sluta. Så jag är lycklig över att äntligen få känna mig säker på att jag HAR ett arbete. Men jag hoppas att vi tar oss ur den här struliga tiden för snart är det julrea och vi kommer att behöva all hjälp vi kan få.

Obama vann valet i USA. Det om något är historiskt. Även om det finns saker som jag inte håller med honom om så är han en väldigt bra politiker. I det valet mellan en 70-årig Bush-kopia med hans skjutglada pitbull i läppstift och en ung hoppingivande, jämlikhetsförespråkare a la Martin Luther King som har en bra plan att bygga upp landet inifrån och faktiskt vet att det finns länder utanför USA, så förstår jag varför han vann. Jag hoppas att han lever upp till de förväntningarna han har skapat. 

Jag vet att många är trötta på att man bryr sig så mycket om amerikanare och USA här i Sverige. Men det går faktiskt inte att förneka att vi blir väldigt påverkade av USA och hela kulturen, från TV program till musik och politik. För vi blir också påverkade av USA's utrikespolitik. Det är ju trots allt vi som tillverkar planen som hjälper till att med bomber och granater "skapa demokrati" i "vissa" länder...

God bless....Me.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0