Onödiga kommentarer

Jag har på senaste tiden varit med om ett sjukt fenomen bland totala främlingar. Flera gånger under de senaste veckorna har främlingar, när man gått förbi dem, eller tvärtom, fällt otroligt onödiga och korkade kommentarer.

När jag och E skulle åka in till stan en kväll, gick det för bli två killar som kollade på E och sa med ett drygt tonläge: 

- "Haru köpt en ny regnkappa eller?" "Det ser ut att bli regn ikväll."

Totalt onödigt. Det kan kännas harmlöst, men man kunde verkligen känna hur de ville att E skulle svara tillbaka så att de kunde få fortsätta.

När jag skulle till jobbet för två veckor sedan går två tjejer förbi mig, kollar på min dunjacka, ger mig en typiskt fjortis-drygo-blick och säger:

-"Fy fan vad jag hatar stora jackor. Det är så jävla fult."

Den tredje kommentaren kom från en fullvuxen karl som stod vid tunnelbanan och pratade med en kollega.
Jag skulle på en spelning och hade helt enkelt fixat till mig lite (lockat hår, röd kappa, jeans och converse). Mannen avbryter sin konversation tvärt och jag kan känna hans blickar när jag går förbi. Varpå kommentaren följer:

"Jaså! Här kommer ju värsta stylisten. Värst vad man var tillfixad!"

Jag förstår faktiskt inte varför man måste kommentera totala främlingar på gatan. Har dessa människor så otroligt dålig självkänsla att man måste säga något onödigt så att man kan verka "tuff" inför sina vänner eller kollegor?

Jag måste påpeka att jag verkligen inte tagit åt mig av någon av dessa kommentarer och jag har definitivt inte svarat på dem. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0