"Who turned out the lights?!"

Kl är 8.15 och jag har precis duschat och ska äta frukost. 
En minut efter att jag satt på thévatten och lagt i frysta mackor i brödrosten går en propp. Ingenting fungerar, varken kylskåp eller frys. 
Mackorna har i allafall tinat så att de är nästan ätbara. Så det blev en kall frukost.

Har kommit på att jag verkligen inte har en aning om hur man byter en propp. Det hjälpte inte att ringa till E, som var på väg till jobbet, han guidade mig till en ficklampa och ett råd om hur man vet vilken propp som gått. Det kunde jag inte heller ta reda på. Jag vet inte hur man får ut dem. Men jag är inte korkad. Jag stängde självklart av elen innan jag testade hur man skulle få ut dem.

Nu är jag på jakt efter ett eluttag som fungerar. Lampan i hallen har inte slocknat. Jag måste ju torka håret. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0