Nyårskrönika...satt säga...

Tänkte att jag skulle försöka sammanfatta det här året som varit med några highlights och downfalls:

Våren:

- Tillbaka hemma hos mor och far, samt singel igen. en både väldigt jobbig tid samt väldigt uppfriskande.
- Börjar på ny arbetsplats med grym chef som tar mig på allvar! (Johanna du är bäst!)
- Syster och jag blir bundis :D och går på Mika konserten på Bers! En av de bästa konserterna jag varit på!
-Gör slut med en väldigt nära kompis som det bara inte funkar med längre. (mycket skit)
-Mitt i allt kaos efter breakup hittar jag gamla vänner från skolan som blir mina nya nära vänner (Patrik x2, Aino, Natalie, Sanna, Annie och många fler!!)

-Woho! Åker till Gbg med Sanna för att festa och gå på Salem konsert på trädgården som för övrigt var sjukt bra! Går på efterfest och får gå därifrån tidigt eftersom Sanna inte hittar tillbaka till hotellet haha!




-Sökning till RML.

-Tappar bort min mobil på Fashing.




Sommar:

-Ny mobil!
-Extremt mycket festande och många fikastunder i kvällssolen på olika ställen på Södermalm...

-Midsommarfesten hos Sanne var en stor hit!
- En av de bästa höjdpunkterna i mitt liv: CHROMEO på Debaser Medis! Jag fattade knappt att jag verkligen var där!



- Trädgården var ett av hängställena i somras. Fast jag kom på ju mer jag var där att desto mer gillade jag verkligen inte stället.

- Alla sköna hängkvällar hos Patrik i Handen! Mer sånt nästa sommar! Eller året runt faktiskt...

- Blev uppraggad av Moa av en slump när jag och Aino inte hittade till en Autopilot Society spelning och numer är hon en av mina tajtaste homegirls! :D
(Aino och Moa)

- Jazzfestivalen med India Arie! Det var riktigt grymt!
- Soulkvällarna på Fashing varje lördag!
- Den konstiga efterfesten efter Pride som jag hamnade på hemma hos Andrés Esteche och hans kille, med Hedis, massa finnar och en est som inte pratade varken svenska eller engelska, samt estens ragg, den passionerade och väldigt flamboyant, Argentinaren.
- Jag får reda på att jag kommit in på RML!!
- WAY OUT WEST!!! Erykah Badu, Salem Al Fakir, The Hives, Manu Chao, Koop, Shout out Louds, Regina Spector, Teddybears Sthlm och sist KANYE WEST!
- Just det, och så jobbade jag ihjäl mig den där sommaren! Hade ansvar för hela butiken och panik i stort sett varje dag.

Hösten:

- RML RML RML!! Skolan har verkligen dominerat hela hösten. Har knappt haft tid för nånting annat och jag älskar det!!! Så många nya och helt underbara vänner! Så mycket kärlek!
Så mycket festande! Snacka om att vi verkligen går på en rocklinje!

- Erikboy! Vilka sköna samtal vi har haft! Plus att jag blivit Kent-upplyst.

-Sen har det varit massa vänners spelningar hela året som man minns!


- Diffusion Crew! Mina Huddinge-boys som blev SM tvåor i breaking! Hur skulle jag klara mig utan er nuförtiden!
Festen hos Anders var ju en annan höjdpunkt den här hösten!
Samt att jag har helt plötsligt börjat breaka och ja, jag har fruktansvärt ont. Men shit vad kul det är!


- Jag måste avsluta nyårskrönikan med en eloge till Johannes och Rebecka för deras fantastiska nyårsfest! Den var helt klart ett minne som jag kommer att leva på länge! Tack!



Oj oj! Vilket år. det har hänt så sjukt mycket mer som jag inte har tagit upp. Och som kanske är lite väl privat.
Jag känner bara att efter det här året som varit så kommer det bara fortsätta att bli ljusare och bättre! Jag ser verkligen fram emot allt som kommer att hända!

Tack 2007! Välkommen 2008!

/Sadia

Kommentarer
Postat av: snoox

mäkta imponerande! Jag ska försöka mig på detta också, när jag kan komma ihåg allt som hänt!!

2008-01-04 @ 10:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0