Snart är säger jag adjö till andrahand, for good! Men först...


Ja, det är ju så när man bor i andras hem att ibland fungerar inte saker riktigt ordentligt. Eller så fungerar allt perfekt, fram tills ungefär en vecka efter att man flyttat in. Då går nåt alltid sönder. I vårt fall så är det duschen. Den fungerade helt ok i nån vecka. Sen en dag när jag skulle duscha så slutade blandaren att fungera. Dvs. inget vatten kom ur själva duschmunstycket utan bara i kranen ner i badkaret.
Jag ringde min hyresvärd (han som vi hyr i andrahand av) som självklart blev orolig över att nåt gått sönder och började med det klassiska "Så har den ju aldrig gjort förut...". Bara för att lägga vikten på att det var MITT fel, ifall han skulle behöva anställa en rörmokare... Jag fick numret till fastighetsskötaren. Som jag ringde, men som självklart inte kunde komma samma dag...

Hon, fastighetsskötaren kom i alla fall dagen efter och bytte nåt filter så vattnet nu rann från munstycket. Efter att hon hade gått så skulle jag ta mig en välbehövlig dusch. Visst, nu rann vattnet rätt. Men allt tryck var ju som bortblåst!! 
Sedan dess (ca en månad sen) så har det varit såhär. Det tar typ en timme att duscha och till hjälp så får jag använda en bunke som jag fyller med vatten från handfatet och sen häller på mig. 
DESSUTOM så måste man ha millimeterprecision för att ställa in värmen på vattnet om man inte vill bli skållad ev nedkyld.
Man drar sig liksom för att duscha... Inte för att jag INTE duschar. Det gör jag. Men ni ska veta att det är en plåga! 
12 dagar kvar! Sen är vi ute ur detta andrahandshelvete.

RAIN DELUXE. 
Kommer snart, till en lägenhet som tillhör mig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0