Because people like to say "Salsa"...!


I Lördags var jag på München Bryggeriet för att se Calle Real! Ett tio-manna band som spelar timba.
Kvällen började ju bra med att alla som jag skulle gå med ställde in och var sjuka eller hade andra planer. Så jag drog dit själv. Tänkte att jag känner ju ändå två i bandet och jag vill ju verkligen se spelningen så vad spelar det för roll om ingen annan vill gå!

Jag kommer dit och bandet sitter och super på en krog på söder nånstans... Det var ju inte så peppat att vara där själv, men samtidigt är det väldigt kul att för en kv'll bara betrakta.
MEN så småningom så började folk röra sig ut på dansgolvet i sora salen där de skulle spela. DJ:n spelade Salsamusik och var tydligen ett väldigt stort fan av låtar omgjorda TILL salsa. Jag hörde under den första timmern salsa-versionen av: Für Elise, Rosa Pantern-temat och nån James Bond låt...

Det tog ett bra tag innan de började spela. Vid den här tiden var dansgolvet fullt och alla tjejer blev snurrade till höger och vänster...
Ja just det: Kan tilläggas att jag inte kan dansa Salsa! Så jag var kvällens Wallflower...!

När de väl började spela så var det ett riktigt drag! De var sjukt bra. DÅ stod jag inte still en sekund!
De körde ett set, sen var det paus. Jag gick ut en stund och kom tillbaka. Blev raggad på av en grek som inte pratade svenska.
Sen spelade de ett set till. Efter det så gick jag omkring och letade efter mina vänner. Men jag hittade inte en enda.

Gick in i en annan del av lokalen där de hade ett dansgolv som de spelade just timba på. (Ute på stora golvet spelade de Salsa).
Där sprang jag på basisten i bandet. Han drog den mest uttjatade repliken en musiker kan dra: "Jag såg dig från scenen...". Ja, det är klart du gjorde...
Sen skulle han dansa med mig och DROG ut mig på dansgolvet. Mannen kan inte dansa. Och han var fruktansvärt full. Det var inte dans. Det var mer som att han försökte använda mig som stöd för att inte däcka.
Sen började han verkligen trycka sig emot mig och då fick jag nog och ursäktade mig med att jag skulle leta efter mina vänner.

Gick ut till stora dansgolvet. Där började en annan kille ragga. Han började såklart med att fråga om jag ville dansa. Nej.
Sen så började han berätta om att han och hans kompis som är ingenjörer har kommit på en teori om att det bara finns 100 personer i den här stan som man kan vara kompatibel med. Inte mer.
Han började med att fastställa att det bor 1 miljon i den här stan. Sen börade han dra bort fler och fler. En halv miljon är av det andra könet, 100.000 är mellan 20-26 år, 40.000 är upptagna, 10% är gay osv.
Han malde på och malde på. Han hette förresten typ Herman eller nåt.
Till slut så kom han fram till sitt resultat. Jätteintressant. Verkligen.

Jag fick till slut tag på mina vänner som satt nere på backstage området och söp ner sig.
Nu var kl snart 4 på morgon och stället skulle stänga. Då passade vi på att gå upp och dansa. Min vän: M lärde mig att dansa lite Timba. Vilket var jättekul!

Stället började stänga.
Jag drog hem. Bandet stannade kvar. Kom hem kl 5.
Efter 3 timmar gick jag upp för att gå till jobbet...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0